3 Eylül 2011 Cumartesi

Beyin Bedava mı?

Cin Ali, Ayşegül bilmem nerede serilerini saymazsak ilk okuduğum adam akıllı kitap Agatha Christie'nin "10 Küçük Zenci" romanıdır.

Yanlış hatırlamıyorsam 10 yada 11 yaşındaydım bu kitabı okuduğumda ve doğal olarak o yaştaki bir çocuk için cinayet romanı çok etkileyiciydi. Aradan yıllar geçti ve ben piyasada ne kadar Agatha Christie kitabı varsa hepsini okudum. Daha sonrasında "10 Küçük Zenci" yi kafamın daha rahat basabileceği anlayabileceğim bir yaşta tekrar okudum, çünkü inanın 10 yaşında okunan ilk roman mındar oluyor.

Geçen gün evde kütüphaneyi düzenlerken Agatha Christie kitaplarımı buldum. Hepsini okuduğumu adım gibi biliyorum ama bırakın katili kitabın konusunu bile hatırlamıyorum. Sırayla bütün kütüphaneyi indirdim okuduğum bir sürü kitabı buldum ve farkettim ki hiçbirinin konusunu, karakterlerini, sonunu, başını hiçbirşeyini hatırlamıyorum.

İşte o an gerçekten kendimi bunca sene boşa yaşamış gibi hissettim. Orda resmen yılların birikimi var. Kim bilir okurken hangi duygular içindeydim ne düşündüm acaba "ben olsam ne yapardım" diye sorguladım, kendime ne cevap verdim...

Sonra dedim ki kendime gerçekten "Beyin Bedava mı?" atıyoruz içine bilgiyi ve o orda kalıyor mu gerçekten? Kalıyor olsaydı şuan bu blogu inanın oluşturmuş olmazdım. Çünkü bu blog ünlü olma gayesiyle veya bir iki moda bilgisini kullanarak birilerinin dikkatini çekmek amacıyla oluşturulmadı. Bu blog tamamiyle benim okuduğum kitaplar, izlediğim filmler, gördüğüm yerleri bir yerlere kaydederek kendime hatırlatmayı sağlamak amacıyla düzenlendi, huzura sunuldu. Aradan yıllar geçtikten sonra tekrar başa dönmenin sil baştan "10 Küçük Zenci" yi okumanın anlamı yok.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder